Gyakoroljuk ismét a szótagolást! Ez a hangtudatosság egy szintje és jól fog jönni az írás- és olvasástanulás során. Készüljünk együtt az iskolára!
Az előző bejegyzésben arról volt szó, hogy mi a hangtudatosság, miért fontos és hogyan épül fel. Most nézzük meg közelebbről a szótagra bontást! Ez a képessége a gyerekeknek a mondókázás hatására viszonylag korán, 3-4 éves kor környékén kialakul. A szótagokat megszámolni kissé nehéz és komplex feladat, főleg ha még a szótagolásra koncentrál a gyermek és hosszabb a szó. Ez az oka annak, hogy nem a szótagok megszámlálása a feladat, hanem hogy jelölje azokat.
Először segíts neki, mégpedig úgy, hogy szótagra bontasz egy szót és közben tapsolsz minden szótagra egyet! Például al(taps)-ma(taps), vagy a(taps)-u(taps)-tó(taps).
LETÖLTÉS: a feladatlap ingyen letölthető, nyomtatható pdf-ben innen.
Játszhatjátok bármikor szóban is!
És ha ügyes a kezed, nyomtatni se kell, mert le is rajzolhatod!
Ha nem megy a feladat, ne erőltesd és főképp ne keseredj el, lehet, hogy még nem jött el az ideje. Idő kell hozzá, segíteni tudod, de sürgetni nem. Később -pár nap vagy hét múlva- újra vedd elő és próbáld meg.
Keressétek és oldjátok meg a többi feladatot is, biztos találtok köztük olyat, ami már sikerélményt okoz!
TIPP: A hangtudatosságot fejlesztő feladatokat párhuzamosan egészítsd ki a betűkkel való ismerkedéssel, mert így sokkal jobb olvasási képesség érhető el - ezt találták a tudományos mérések! A BETŰK? KÉPBEN VAGYOK! könyv egészen biztosan elvarázsolja a gyermekedet, speciális betűképei jelentősen megkönnyítik a dolgát és a beszédhangok megkülönböztetésében is hasznára válik!
*a feladatlap szabadon letölthető, másolható oktatási (nem kereskedelmi) célra, a logó megtartása mellett.*