Amikor iskolás lesz a gyermekünk (vagy akár már óvodában), akkor felmerül a kérdés, hogy milyen különórára járassuk? Hol húzódik a határ a hasznos és a káros között?
Sajgó Judit gyermek klinikai szakpszichológus rövid és lényegre törő válaszát olvashatjátok.
Óva intenék minden szülőt, hogy beszálljon a különórák halmozásának versenyébe. A magyar oktatási rendszer így is elég nagy megterhelést jelent egy kisgyerek számára, ezt minimális (maximum 1-2) egyéb elfoglaltsággal érdemes csak kiegészíteni.
Első osztályban egyáltalán nem ajánlom plusz óra beiktatását.
A szakkör vagy különóra kiválasztása minden esetben a gyermek bevonásával történjen és fontos cél, hogy ezek az órák ne plusz stresszfaktorként, hanem örömforrásként, sikerélményként szolgáljanak.
Minden szülő a legjobbat szeretné a gyermekének, de téves elképzelés, hogy a túlzott teljesítmény- és tudáshajszolás a gyermek hasznára válna. Nagyon fontos, hogy a mindennapi szabadjáték, mozgás és pihenés lehetősége meglegyen. Ezek a tevékenységek azok, amik igazán "fejlesztenek" egy kisgyereket.