Dr. Gyarmathy Éva klinikai és nevelés lélektani szakpszichológus, a diszlexia, a tehetséges és atipikus gyerekek szakértője most oktatási reformon dolgozik.
Dr. Gyarmathy Éva egyetemi tanár az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán, a Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet tudományos főmunkatársa. Vezetésével 2021-ben alakult kutatócsoport, melynek célja a "A tanulási kudarcok megelőzése a tanulási környezet átalakításával az iskolai tanulás kezdetén". A kutatócsoport a Magyar Tudományos Akadémia által 2021-ben kiírt "MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat"-on nyert támogatást. A kutatási projekt 4 éves, igen sokrétű változtatási lehetőségeket tartalmaz, melyek hatásait első és második osztályos tanulókon mérik.
A BETŰK? KÉPBEN VAGYOK! az alakazonos hívóképeivel szerepel a kutatási projektben, ugyanis teljesen új irányból közelíti meg a betűtanulást, a betű-hang megfeleltetést és az olvasástanulásról alkotott képet. Nem a múltban gyökerezik, a mai gyerekeknek ad segítséget a szuperképességük, azaz a vizualitáson keresztül, miközben az elmúlt évtizedek friss tudományos kutatási eredményeire támaszkodik.
Dr. Gyarmathy Éva rögtön meglátta a benne rejlő lehetőséget és a beszélgetéseink során kiderült, hogy az ő eddigi szakmai tapasztalatai szerint is pont így kéne a gyerekeknek olvasni tanulni - és nem olvasást tanítani nekik. Tanulni és tanítani nem ugyanaz, Gyarmathy Éva szemléletmódja ezen alapul.
A kutatócsoport weboldala: Bemutatkozás | Tanulási Környezet Kutatócsoport (tanulas-kutatas.hu)
Fénykép: a kutatási projektben részt vevő pedagógusok tréningje (2022 nyár).