Játékos alapozás a jobb olvasási készségért

Gyakorló feladat - nehézség: 3 (II.)

Micskei Detti
Micskei Detti
2021.06.03 10:07
Gyakorló feladat - nehézség: 3 (II.)

Ezzel a feladattal nem csak a beszédhanghallás fejlődik, hanem a kézügyesség is, sőt az esetleges beszédhibákra is fény derülhet!

Már sokszor írtam, hogy a hangtudatosság mennyire nélkülözhetetlen a sikeres és könnyű olvasás és írástanuláshoz, és mennyi előnye van: jobb szövegértés, jobb helyesírás, ezáltal jobb tanulási eredmények és jobb életkilátások.

A mostani feladat főszereplője mindemellett az R hang, ugyanis ez a leggyakoribb beszédhiba is egyben. Amennyiben azt tapasztalod, hogy gyermekednek gondja van akár az R hang, akár bármelyik másik hang tiszta kiejtésével, a szakemberek azt javasolják, hogy az iskolakezdésig kerüljön logopédus által korrigálásra, fejlesztésre. Ez azért fontos, mert hallás után tanulunk írni, és amennyiben a gyerekek nem tudják helyesen kiejteni a hangokat, megnő az esélye annak, hogy rosszul is fogja leírni.

Segítsük a gyerekeket az első példa megoldásával. Segítsük őket továbbá tiszta artikulálással, hosszú hangoztatással. Ha nem megy a feladat, ne erőltessük és főképp ne keseredjünk el, még nem jött el az ideje. Később -pár hét vagy néhány hónap múlva- újra elővehetjük és megpróbálkozhatunk vele. 

Keressétek és oldjátok meg a többi feladatot is, biztos találtok köztük olyat, ami már sikerélményt okoz!

Ajánlom a feladatokhoz a Betűk? Képben vagyok! könyvet, ami egészen biztosan elvarázsolja a gyerekeket és a beszédhangok megkülönböztetésében is hasznukra válik.

LETÖLTÉS: a feladatlap letörthető pdf-ben innen.

*a feladatlap szabadon letölthető, másolható oktatási (nem kereskedelmi) célra, a logó megtartása mellett.*