LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEK
"Milyen olvasástanítási módszer tartozik hozzá?"
Nem tartozik hozzá kifejezett olvasástanítási módszer, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy ha a gyermekek birtokában vannak a fonématudatosságnak és ismerik a betűket, akkor maguktól is képesek ráébredni az írás és olvasás csodájára. Itt mesélem el a történetünket: Módszertan helyett a ráébredés csodája
"Milyen olvasástanítási módszer mellett alkalmazható?"
Bármelyik módszer mellé ajánlott, sőt: mindegyik népszerű és sok kevésbé ismert mellett is alkalmazzák már. A tanítók azért választották a BETŰK? KÉPBEN VAGYOK! képeit a saját megszokott módszerük mellé, mert hisznek abban, hogy a vizuális megfeleltetésre szükségük van a mai gyerekeknek.
"Miben tud többet a BETŰK? KÉPBEN VAGYOK!, mint az eddigi megszokott ábécék?"
Az ábécét a gyermekek számára könnyen megjegyezhető módon ábrázolni egy több mint 100 éves, az olvasástanítással egyidős probléma. Eddig nem létezett olyan anyag, ahol a betűk mellett a betűk alakjára hasonlító képek szerepeltek volna, bár próbálkozások már a századfordulón is voltak rá. A mai gyermekek ráadásul egy kifejezetten vizuális világban nőnek fel, ezért nekik hatalmas előny a képi alakazonosság. Mindenesetre tanulásmódszertani tény, hogy minél több fajta módon tudunk egy adott információt feldolgozni, annél jobban megmarad.