Alig 1 hónapja olvastam az interneten Prof. Dr. Gyarmathy Éva klinikai és neveléslélektani szakpszichológussal készült interjút, amiben az iskolakezdés nehézségeiről beszélt. Azonnal megkerestem, hogy a nemrég megjelent BETŰK? KÉPBEN VAGYOK! alakazonos betűkalauz hírét a tudtára adjam. A megkeresésből találkozó, a találkozóból együttműködés lett.
A bejegyzésben Prof. Dr. Gyarmathy Éva ajánlása olvasható, és az MTA által finanszírozott kutatási projekt híre.
Ajánlás
„BETŰK? KÉPBEN VAGYOK!”
Kutatási eredmények és a mindennapi tapasztalat is jelzi, hogy az iskolába induló gyerekek a korábbinál nagyobb arányban mutatnak beszédhang fejlődési elmaradást, ami az olvasástanulás késleltetését és a beszédhangok intenzív tudatosítását kívánja. A „BETŰK? KÉPBEN VAGYOK!” könyv a hang-betű megfelelést többdimenziósan megtámogatja. A képet a hang auditív és vizuális megjelenítéséhez is köti, így emlékeztető hívóképekként kiválóan használhatók. Ráadásul az egyéb kiegészítőkkel sokféle tanulási mód áll rendelkezésre az intenzív fejlesztéshez.
A MTA Közoktatásfejlesztési Pályázatában elnyert kutatási projektben olyan tanulási környezetet tesztelünk, amely a 21. századi gyermekek fejlődéséhez illeszkedik. Ennek pedagógiai-pszichológiai alapelve a megismerő-fejlesztő szemlélet, amihez kiválóan illeszkedik a „BETŰK? KÉPBEN VAGYOK!”. Nem elvárásokat, hanem tanulási-fejlődési lehetőségeket nyújt, így az iskola alsó osztályaiba járó és az óvodából iskolába induló gyerekek fejlődéséhez optimális játék és taneszköz is lehet.
2021. október 10.
Prof. Dr. Gyarmathy Éva
klinikai és neveléslélektani
szakpszichológus